Jom Keep In Touch ..

Friday, January 23, 2009

zoom in malaysia!!!! "Kuala Lumpur"

Zoom In Malaysia.... banyak lagi untuk diterokai...cewahh... saranan kerajaan katakan...

cerita nie bermula masa i ngan zakwan pergi tok bukak buku akaun dekat bank islam.lepas dah abes.pengembaraan pun bermula lah sepanjang dataran merdeka 2..

masa kitorang sampai dekat dataran merdeka 2... lengang aje jalan raya die, maybe disebabkan ari jumaat kort..haha... kawasan sekitar dataran merdeka 2 clear je dari sampah..semua nie hasil kerja pihak DBKL gak kan..hehe



bila i ngan zakwan tengah syook ambik gambar..ada plak serombongan pelancong dari china dtg ngan sebuah bas..kagum i bila dowg ckp pemandangan kat dataran merdeka 2 cantik jew..hehe..


sempat la jugak pose sekat air pancut berdekatan dengan tiang bendera semua negeri kat malaysia nie..huhu...promote plak i nie...

ini plak bangunan muzium kuala lumpur yang berdekatan dengan perpustaakan kuala lumpur..bahagian dalaman bangunan nie penah di ubah suai x silap i bg memudahkan para pelawat tok tgk sendiri sejarah malaysia.. masuk2 je dah ada tugu ukiran hang tuah sebagai sajian.latar belakang pelbagai zaman dan kedatangan islam di malaysia... x silap i jugak ada 3 tingkat kesemuanye...secara detailnya. sejarah komunis dan tentera jepun pun ada terselit maklumat dekat dalam muzium nie..hehe...
apa2 pun i rasa bangga dan bertuah sebab lahir dekat malaysia nie.. yang penting ucapan terakhir... alamilah percutian bertaraf dunia di negara sendiri!!! huahua... CUTI-CUTI MALAYSIA!

4 orang membebel kat entry ni:

ZAKWAN said...

yeup...
mmg best...
org gi smayang jumaat kite plak gi berjalan2...
hahaha...

ceit..xde pix aku pon!
hoho~~~

aMy SiDeK said...

laaa...nak ada pic hang..kat blog hang lorh...awaitnyaa...

Nazrin The Greatest said...

euuuu..hehehe.macam seronok je bersiar2 ek?
kekekeke..

aMy SiDeK said...

memang best tau... kata jew dok kl nie.... tp blom tentu kite hayati smuanya skali kan...haha...ini la masanya..

Post a Comment

thanks sudi komen,
i will try my best to hit u back..>_<