Jom Keep In Touch ..

Thursday, December 22, 2011

Salahkah Aku Memilih?

Salahkah Aku Memilih? memilih untuk mendapatkan yang lebih baik.. memilih untuk aku mencari apa yang sebenar-benarnya aku mahukan... sedangkan manusia tu diberikan dua pilihan dalam hidupnya.. baik dan buruk, menang dan kalah, cantik dan buruk, cakap dan diam, bahagia dan derita, redha dan pasrah (eh mcm ombak rindu plak).. ape pun semuanya bertentangan antara satu dengan yang lain.. 

cewah! ayat berbunga-bunga macam la tengah memilih awekkss nak jadikan bini..  sebenarnya nie tiada kaitan dengan sesiapa yang hidup dan yang sudah mati mahupun yang terlantar di klinik gigi.. ini dilema kehidupan aku sendiri laa..

sekarang nie bila dah habis diploma, mesti masing-masing dah buat decision whether nak sambung degree atau pun nak terus je bina kerjaya...  macam aku. sudah semestinya nak habiskan sampai ke degree.. atleast kak shidah dan en. sidek boleh laa berbangga dengan anaknya sendiri walaupun x mencapai taraf master dan phD lagi.. degree pun sudah memandai..haha..

alhamdulilah boleh dikatakan semua yang aku pegi tok interview semua panggil tok aku masuk kerja. skang nie sebagai seorang lepasan diploma dan pengangur sementara waktu. aku telah mencuba beberapa jenis pekerjaan dan syarikat untuk dijadikan bahan experiment aku.. hehe.

bahan experiment nie aku ciptakan sendiri untuk menguji kemampuan dan minat aku dalam sesebuah syarikat dan jawatan.. takat gaji tu aku x memilih sangat la kan.. hello derr, aku pun baru melangkah ke alam pekerjaan, nak demand sangat memang kena cepuk la kan..
setakat nie boleh dikatakan aku kerja, benti, kerja dan benti.. hwa3... yang penting pastikan jawatan yang dipohon berlainan supaya dapat merasakan kelainannya untuk menguji tahap kecekapan dan tahap kegembiraan anda bekerja...>_<

so, bila aku betul2 dah habiskan degree aku kelak (insyallah) aku akan masuk dalam bidang yang betul2 aku minat untuk dijadikan kerjaya masa hadapan aku...
(rezeki Allah S.W.T yang bagi)
walaupun sekarang org ckp pengalaman tu penting...
bg aku untuk sekarang, biar orang cakap aku nie memilih buat masa nie.. tak ade pengalaman boleh dicari, yang penting kite kena bermula dari bawah. segulung ijazah dicari untuk kepuasan diri dan family! kbye.

mutiara kata = nak seribu daya, x nak seribu dalih.


1 orang membebel kat entry ni:

ShaNizam said...

Apa saje pilihan kamu.. Sha doakan semoga bahagia dan berjaya! Amin

Post a Comment

thanks sudi komen,
i will try my best to hit u back..>_<