Jom Keep In Touch ..

Thursday, December 30, 2010

Misha Omar jadi Pencuri???

semalam kecoh pasal bola sepak Malaysia lawan Indonesia dalam piala AFF..  yelah, Malaysia dah menang jadi macam-macam tuduhan yang di buat oleh peminat dan penyokong Indonesia..kes tak puas hati laa tu!
untuk menunjukkan rasa ketidakpuasan hati dorang terhadap kekalahan mereka tu, semua auta kuar dari mulut dorang.. 
tapi yang aku pasti, dorang ni kalau dah kalah pun akan cakap bukan-bukan.. kalau dah menang plak, lagi la merapu meraban cakapnya...itu ini semua tak kena.. walhal dah tau kenyataannya.. cuma dorang suka putar-belitkan keadaan.. perbesarkan isu yang kecil, nak lawan debat katanye..hmmm.. okeyh, cerita tu tamat di situ.. apa-apa pun Malaysia dah bawak balik piala AFF itu dengan cara yang sah yerh..terima kasih! 
Malaysia Boleh!

sekarang yang nak di ulaskan pula tentang konflik yang melanda penyanyi Misha Omar dengan penyanyi senior dari seberang iaitu Imaniar.. kontroversi berlaku bila si Imaniar nie mengatakan Misha dah curi lagu dia iaitu lagu semoga abadi dari album pertama Misha. fuhh! dah lama kot.. kalau tak silap aku tahun 2002 lagi.. so, nape tetibe je nak bangkitkan isu nie skang.. kenapa tak buat dulu-dulu lagi? tertanya2 bukan? cari publisiti murahan ke? atau sengaja nak memburukkan Malaysia mahupun Misha Omar itu sendiri?? aku pun tak faham dengan orang indon nie..

dah sah-sah dalam album Misha tu ade nama penulis lagu itu sendiri, ianya telah dicipta oleh Ate M dan Imaniar serta penulis liriknya ialah Jossie Hitijahubessy. kalau tak percaya lagi, soh manager ko beli album Misha nie yerh cik Imaniar..haha
tue!!! aku dah highlight siap-siap nama die.. haa tak puas hati lagi ke?? podaah!

tak silap aku selain lagu Semoga Abadi, Misha ada nyanyikan semula lagu Jangan Berakhir.. daripada penyanyi yang sama juga...kejap aku mengigihkan diri upload video tu kat sini...



lagu : Semoga Abadi [2000]
penyanyi : Imaniar

VS

lagu : Semoga Abadi [2002]
Penyanyi : Misha Omar

lagu lain yang di nyanyikan semula...


lagu : Jangan Berakhir
Penyanyi : Imaniar

VS

Lagu : Jangan Berakhir
Penyanyi : Misha Omar

nak! korang boleh bandingkan sendiri, aku tak nak over-over cakap yang bukan-bukan.. kalo aku cakap lepas nanti macam-macam yang kuar.. aku masih lagi orang Malaysia.. masih lagi ada adab dan sopan-santun.. NUNnnn!! dorang ade? maki hamun lagi adalah.. 'Maling' macam kitorang kat Malaysia nie jugak bagi rezeki kat korang, bagi anak beranak ko makan kat indon..isi perut penuh dengan rezeki dari negara ni jugak... jangan sedap mulut je... jangan buang tahi kt orang tapi tahi 2 sebenarnya dah lama kering kat muka korang sendiri. orang banyak tolong tak sedar diri...bersyukur je boleh x??!
aish! annoying betul!

setahu aku benda ni dah di perjelaskan dengan lebih lanjut oleh Pengarah Urusan Sony Music Entertainment (M) Sdn. Bhd., Encik Adrian Lim.. so korang boleh search sendiri kat google mahupun blog-blog entertainment ternama di Malaysia nie. so jangan tunding jari sesenang hati cakap orang Maling/pencuri..!!!
ngomong sama tangan! hwa3

p/s : tunduhan tanpa asas adalah orang yang tolol!

0 orang membebel kat entry ni:

Post a Comment

thanks sudi komen,
i will try my best to hit u back..>_<